Officieel heet het nog een smartphone, maar bellen doen we steeds minder. Horen wordt gecombineerd met zien en interactie. Dat maakt de keuze van communicatie breed. Het is belangrijk dat je boodschap opvalt en dat mensen die herkennen. Je wilt iets bereiken, iets toevoegen en onderscheidend zijn. Durf eens buiten de bestaande paden te gaan voor die extra attentiewaarde. Een opvallend beeld kan de uitkomst zijn. Het gaat niet alleen om de bedrijfs- of productinformatie, maar ook hoe de consument over jouw merk voelt en denkt. Een beetje zelfspot en humor kan geen kwaad.
Kruip in de huid van je doelgroep. Hoe komt je verhaal of advertentie over? Focus je eerst op de afbeelding. Bedenk dat 70 procent van al het sociale mediagebruik op een app op een mobiel plaatsvindt. Je advertentie komt in een lange scrollsessie voorbij: trekt het genoeg aandacht van je doelgroep? Stopt het ze even om te kijken wat ze nu zien? Welke emotie roept je afbeelding op? Welk idee geef je ze? Waarom zouden ze überhaupt jouw uiting aandacht geven? Maak je bericht eenvoudig. Helder, duidelijk, visueel opvallend.