Van reistijd naar effectiviteit

We zien elkaar tegenwoordig minder, maar het overleg is gelukkig gebleven. Brainstormen, puzzelen, discussiëren, het kan en we doen het overal. Waar we vroeger samen aan tafel zaten of per telefoon probeerden uit te leggen hoe een gefaxte advertentie er in kleur uit ging zien, kunnen we nu per skype en e-mail van gedachten wisselen van binnen- tot buitenland. Zelfs het jaarlijkse ontwerp van de spoorkaart gaat heen-en-weer via e-mail.

Samenwerken en informatie uitwisselen zijn nog nooit zo makkelijk geweest. In de afgelopen 20 jaar zijn de mogelijkheden om met elkaar te communiceren exponentieel toegenomen en de kosten blijven dalen. Die mogelijkheden zijn geweldig, maar ze brengen ook wat vragen met zich mee. Wie bereik je op welke manier? Wat zijn je eigen voorkeuren voor de manier van communiceren en middel(en) waarmee je communiceert? Wanneer gebruik je welke technologie? One-size-fits-all is verleden tijd. De doelgroepen hebben verschillende voorkeuren hoe ze berichten willen ontvangen en verzenden.

aandacht en creativiteit bepalen het succes, niet het budget

VSO